Piątkolasistów wizyta na Olimpie

2017 10 04 5M greccy bogowie 017   2017 10 04 5M greccy bogowie 011   2017 10 04 5T greccy bogowie 022   2017 10 04 5T greccy bogowie 002

Bogowie zeszli z Olimpu i…

… pojawili się w naszej Szkole! Jak to możliwe? Wszystko za sprawą wyjątkowych lekcji historii!

3 października 2017 r. sala klasy 5M oraz sala klasy 5T zamieniły się w królestwa postaci znanych z mitologii. Można było spotkać m.in. Afrodytę, Atenę, Herę, Aresa, Posejdona, a nawet Zeusa!

Frombork w górę i w dół - 5T na jesiennej wyprawie

5t w tym roku wybrała na jesienną szkołę okolice Fromborka. Dwa dni przed wyjazdem tereny te objęła powódź i padł na nas blady strach, czy uda się zrealizować plany. Jednak niespodziewany wyż spowodował, że przez trzy dni zwiedzania  mieliśmy bardzo dobrą pogodę.  Mieszkaliśmy w Centrum Spotkań i Aktywności Społecznej we Fromborku prowadzonym przez fundację Żółty Szalik pomagającą ludziom potrzebującym wsparcia w różnym wieku.
W środę byliśmy na polu i w muzeum Bitwy pod Grunwaldem, w najniższym punkcie Polski w Raczkach Elbląskich i na zasadzie kontrastu wspinaliśmy się na bardzo wysoką wieżę katedry  św. Mikołaja w Elblągu. Podziwialiśmy też tamtejszą starówkę.
We czwartek pojechaliśmy do Krynicy Morskiej gdzie zdobyliśmy latarnię morską, szaleliśmy na plaży i w drodze powrotnej do schroniska obejrzeliśmy Rezerwat Kormoranów.
W piątek obeszliśmy fromborską starówkę.  Pogłębiliśmy naszą wiedzę o Mikołaju Koperniku podczas lekcji muzealnej na zamku. Zwiedziliśmy tamtejsze muzeum oraz Archikatedrę, wspięliśmy się na jej wieżę. Szczególną uwagę przykuło umieszczone tam wahadło Foucaulta, którego zmiana płaszczyzny ruchu względem Ziemi dowodzi jej obrotu wokół własnej osi.
Po trzech dniach atrakcji i pięknej pogody o 19 podjechaliśmy pod skąpany w deszczu Tor Stegny - koniec przygody!

MY JAKO KLASA NA WYPRAWIE KAJAKOWEJ PILICĄ - 6a na jesiennej szkole

2017 09 20 21 6a jesienna 003DZIEŃ I2017 09 20 21 6a jesienna 008

My jako klasa pojechaliśmy na zieloną szkołę do Warki.
Po przyjściu do ośrodka przebraliśmy się i ruszyliśmy na wyprawę kajakową. Spływaliśmy 16 km rzeką Pilicą. Wprawdzie pogoda nie była najlepsza [lało – przyp. red.], ale grunt to to, że się dobrze bawiliśmy. Po spływie zjedliśmy smakowity obiad w restauracji. Potem poszliśmy do marketu, aby kupić produkty na kolację i śniadanie. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy kolację i mieliśmy czas wolny. W trakcie niego bawiliśmy się w pokoju. Potem poszliśmy już spać, ponieważ jutro następny spływ.

Niespodziewana podróż do Gdańska i z powrotem - szkoła jesienna 6b

2017 09 20 22 6b jesienna 015Tegoroczna jesienna szkoła klasy 6B miała wyglądać zupełnie inaczej. Planowaliśmy szalony survival pod namiotami z różnymi dziwnymi zajęciami w plenerze, nad rzeką, w lesie, pośrodku niczego. Spodziewaliśmy się, że będziemy brudni, może mokrzy, zmordowani i wybiegani. Nie spodziewaliśmy się natomiast totalnego załamania pogody w przed-weekend wyjazdu, czego efektem była konieczność zmiany planów na niecałe 48 godzin przed wyjazdem.

2017 09 20 22 6b jesienna 036Jak zmieniać, to zmieniać - zmieniliśmy wszystko co do najmniejszego szczegółu, na czele z kierunkiem podróży. W poniedziałek wieczorem schronisko młodzieżowe w Gdańsku dowiedziało się, że we środę rano przyjedziemy zdeponować plecaki, we wtorek rano dowiedziała się o tym klasa, a przed południem okazało się na całe szczęście, że może z nami pojechać pan Radek Kudła, tata Marty, uzupełniając drużynę opiekunów składających się dotychczas z samych Krzysztofów (Sawickiego i Rupińskiego). Tymczasem jeden z wyżej wymienionych dowiedział się, że być może mógłby kupić bilety na pociąg, gdyby nie to, że system przeżywał akurat jakąś restrukturyzację, kupił je więc popołudniu. Aby nie wchodzić w szczegóły tego, ile spał w noc przed wyjazdem, oddajmy głos w tej relacji samym uczestnikom...

Co piszczy w murach Starego Miasta

Klasa 4M odwiedziła wyremontowane niedawno Muzeum m. st. Warszawy, gdzie wzięliśmy udział w lekcji pt. „Co w murach piszczy?”.2017 10 04 4M MW 020

Pracując w grupach, samodzielnie zdobywaliśmy informacje, zwiedzając ekspozycję muzeum, a następnie podsumowując wiedzę podczas wspólnej części zajęć.

Dowiedzieliśmy się, gdzie w XVIII w. zakopał swój skarb jeden z właścicieli kamienic, po co na dachu stawiano latarnię, skąd wzięła się nazwa sklep, a także kto zamienił swój gmerk w herb rodowy.

Upadek Powstania Warszawskiego oczami klas 4

2017 10 02 4Mi4T KopiecPW 009W rocznicę ostatniego dnia Powstania Warszawskiego klasy czwarte odwiedziły Kopiec Powstania Warszawskiego przy ul. Bartyckiej. Po zdobyciu najdłuższych w Warszawie schodów w Alei Godziny „W” stanęliśmy pod wielkim pomnikiem powstańczej kotwicy, za którą płonęło jeszcze ognisko, zapalane co roku 1 sierpnia ogniem z Grobu Nieznanego Żołnierza i wygaszane w nocy z 2 na 3 października. Oprócz rozmowy na temat Powstania, jego upadku oraz miejsca pamięci, jakim jest Kopiec, wspólnie określiliśmy położenie wzniesienia na mapie i oznaczyliśmy kierunki świata na podstawie pięknie świecącego słońca.

Do szkoły wróciliśmy pieszo, idąc przez zakamarki Sielec i odwiedzając po drodze miejsca związane z wydarzeniami Powstania, w tym Klasztor, Gimnazjum i Liceum ss. Nazaretanek, dom Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i ul. Dworkową. Ostatni fragment spaceru poprowadził nas ulicą Bałuckiego, gdzie zapadła decyzja o kapitulacji Mokotowa.